En konspiration?

Gjorde nyss en upptäckt... En mycket intressant en också.
Ni vet att man har hemkunskap i skolan (oftast i högstadiet någon gång). Jag har ett prov i morgon i just Hemkunskap. När jag skulle plugga till detta prov så hejdade mina tankar mig för en sekund, under den sekunden så hann jag fundera på vad det var jag satt och pluggade på - på riktigt...  Hemkunskap; kan stå för Kunskap som man använder i Hemmet? Vad gör man i ett hem? - Lever. Vad behöver man för att leva? - Mat!! Vad gör man på Hemkunskapen? - Äter mat!!
Är detta en slump? Skulle inte tro det. Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Johnny

Har du tänkt på varför det heter livsmedel också?

medel man lever av! ny konspiration!

2010-10-13 @ 08:42:15
Postat av: moa och pamela !

HEJ, vi (moa, klara och pamela) har gjort en ny blogg, titta förbi och kommenter !

2010-10-14 @ 18:42:14
URL: http://triiooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0